Sunday, March 21, 2010

Memorable Dialogues Part 1 (episode 1-8)

Here are some parts of the dialogue of memorable parts in the drama. So far I've only gotten the dialogue mostly from Huo Da and Jia Di. But I will continue to add to this. Also the dialogue will be in chinese. I may translate it to english but that might take a while >.<


Episode 2
The part where Jia Di explains to Huo Da why she is happy to collect spare change. Even if it is just one cent.

霍达只有几个铜板也值得你高兴成这样啊。
嘉蒂:是啊,你想知道为什麽吗
霍达:你是钱鬼,没有为什麽。
嘉蒂:那是因为我又得到老天爷的启示了。
霍达:什么启示啊?
嘉蒂:只要努力,就会有收获啊。很棒吧!
霍达:很懒的启示。


Episode 3

This is the dialogue when Jia Di and Huo Da are at the supermarket. Jia Di is teaching him how to save money when shopping.

嘉蒂:该省的绝对不浪费,在传统市场买东西一定要杀价。在超级市场买东西绝对要比价。
霍达:你真的是名符其实的俗到菜市场。
嘉蒂:你不懂,这是乐趣,也是天赋,也是练出来的真功夫。
霍达:还真功夫咧。

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Later on in this episode Huo Da thinks that Jia Di took his cellphone and accuses her of stealing.

霍达:不要以为别人不知道到你干了什么好事。
嘉蒂:你干嘛啊?
Huo Da grabs Jia Di's bag and dumps all of its contents on the table, he picks up his cellphone and holds it up.
霍达:把我的东西留下来,把你的东西带走。。。小偷!
Jia Di starts to pick up her belongings.
嘉蒂:我今天沿着原路,一路帮你找手机。你的手机是霍氏百货的保全找到的。我是去你家百货公司的柜台登记领回来的。对!我是狗拿耗子的狗,大鸡婆的鸡。我是全世界最可笑的狗鸡混种。如果还嫌不够还可以加上猪。我是一只 猪。而你很差劲,很差劲,很差劲!我可以确定如果你还这样恶劣下去,妍书小姐一辈子不会接受你!你看清楚了我现在收得都是我自己的东西!


Episode 6

Jia Di is really sad and is crying a lot. Huo Da offers to wipe her tears.

霍达:又笑又哭,白痴。
嘉蒂:手帕借我啦。
霍达:手帕那么娘的东西我才没有啦,。。。但是。。。手可以借你。

                                       (♥好可爱啊!!!!)


(To be continued in part 2!! ^○^)

No comments:

Post a Comment